2016. január 2., szombat

Az év felfedezettje - avagy a blog első díjai

Sziasztok!
Most nem a következő fejezettel, hanem egy díjjal jövök, amit igazából kétszer is megkaptam, nem másoktól, mint a drága Maja Tankwalltől és Lauren Write-tól! Ezer köszönet nekik életem első (és második?) blogos díjáért! :)<3 (Bocsánat, hogy csak most sikerült kiraknom!)

A képért köszönet Lauren Write-nak!

"Pályája során több díjat kaphat az ember, felfedezett azonban csak egyszer lehet."

Szabályok:

1. Köszönd  meg a díjat annak, akitől kaptad, és linkeld be a blogját!
    Mindenkinek jól esik egy kis figyelmesség, az pedig csak hab a tortán, hogy ezzel gyakorlatilag reklámozod az illető blogját.

2. Válaszolj öt kérdésre, ami a díjhoz jár!
    Figyelem! Az öt kérdést én határozom meg, teljesen mindegy, hogy mikor kapod meg a díjat, mindenképpen erre az öt kérdésre kell válaszolnod! (Bővebben lent)

3. Olvasd el az első öt fejezetet, illetve az utolsó fejezetet annak a blogján, akitől a díjat kaptad!
   Gondolom, mindenkiben felmerül a kérdés, hogy miért nem az egész blogot kell elolvasni. A válasz egyszerű: Mert az rengeteg időt elvesz, és valljuk be őszintén, ha egy történet nem tetszik, kínszenvedés végigolvasni. Ezért kell csak öt fejezetet elolvasni, és azért, mert általában az ötödik fejezetre történik már valami olyan, ami felkeltheti az olvasó érdeklődését, amiért kíváncsi lesz a folytatásra. Az utolsó fejezetből lehet, hogy elsőre keveset fogtok érteni, de ha jobban belegondoltok, ez is hasznos, hiszen meglátjátok, mennyit fejlődött az író.

4. Mondj véleményt a blogról!
  Ha lehet, ne tiporj bele a másik ember lelkivilágába, udvariasan fogalmazd meg a véleményedet! Ez lehet építő jellegű kritika, vagy akár dícséret is. A lényeg, hogy legyen őszinte.

5. Írd le, kiknek ajánlod a blogot!
    ez is nagyon fontos, így az olvasó tud szortírozni, el tudja dönteni, hogy az ajánlás alapján érdekli-e őt a történet.

6. Küldd tovább a díjat 5 embernek!
    Nem tudom, ki hogy van vele, de én rengetegszer futok bele abba a kellemetlen szituációba, hogy lövésem sincs, kinek küldjem tovább a díjat, amit kaptam, mivel nem olvasok túl sok blogot, és nem szeretek véletlenszerűen kiválasztott embereknek díjakat osztogatni. Ezért döntöttem úgy, hogy ezt a kitüntetést mindössze öt embernek kell átadni. Tudom, hogy valószínűleg lassan fog haladni, de aki megérdemli, előbb-utóbb úgyis meg fogja kapni :)
Viszont most jön képbe a legnagyobb csavar. Nem tudom, mi a véleményetek a témáról, de én sokszor nem tudok mit kezdeni a sok díjjal, amit ugyanolyan szabály szerint kell kitölteni, ugyanis fárasztónak tartom, hogy folyton ugyanazt kell leírnom. Tehát, úgy határoztam, hogy ezt a díjat egy blogger/bloggerina mindösszesen egyszer kaphatja meg, attól függetlenül, hogy hány blogon tevékenykedik. Tehát mielőtt továbbküldenéd valakinek, nézd meg, hogy megkapta-e már a díjat, és ha igen, ne küldd el neki!

És akkor a lényeg:

1. Már fent a bevezető részben megtettem, de még egyszer nagyon köszönöm a két leányzónak, Majának és Laurennek, hogy méltónak találták a blogom erre a díjra! :)

2. Ezt majd lentebb megtekinthetitek. ;)

3-4-5. Maja Tankwall - A lázadás kezdete: Bevallom, csak az első öt fejezetet olvastam el, az utolsónak csak a kezdő soraiba pillantottam bele, ugyanis már az eleje is annyira megfogott a történetnek, hogy biztos lettem abban, amit már tervezgetek azóta, hogy rátaláltam a blogra: el fogom olvasni az egészet! Maja fantasztikusan ír, szerintem nagyon egyedi a stílusa, és már az első részekből is látszik, hogy nem egy átlagos Éhezők Viadala fanficcel állunk ám szemben.
Szóval én nyugodt szívvel ajánlom mindenkinek, aki szereti az THG-t, az egyedi történeteket, az izgalmakat és a romantikát. ;)

            Lauren Write - Glimmer története: Lauren blogját talán egy héttel az Önmagunk árnyékai megnyitása előtt találtam, és szerintem elég annyit megjegyeznem, hogy egy éjszaka alatt elolvastam az összes részt. Azóta pedig várom, hogy felkerüljön A szikra legelső része. :D A Glimmer története azért fantasztikus - azon kívül persze, hogy nagyszerűen van megírva -, mert megmutatja nekünk a Hivatásosak emberi mivoltát, és Laurennek sikerült kifejezetten szerethetővé tenni őket, már ami Glimmert és Marvelt illeti. Én nagyon megkedveltem mindkettőjüket (szóval ha egyszer úgy tervezed, hogy kiárusítást tartasz Marvelekből, kérlek, mindenképp szólj nekem! ;) ).
Tehát, ha szereted az igényes írásokat, tele érzelmekkel és izgalommal, és még Éhezők Viadala rajongó is vagy, aki többet szeretne megtudni a 74. Viadal kiválasztottjairól, most azonnal fogj hozzá az olvasásnak!

6. Végül, de nem utolsó sorban az öt ember, akinek továbbítom a díjat:
     ~ Isobel A. Gross - Red
     ~ Jobb Ildikó - Halhatatlanok
     ~ ¤Rara ߤ - Mutation
     ~ Skyler Wilson - RUSH
     ~ Nicolette F. - Evolution

És íme a kérdések, amikre mindenkinek válaszolnia kell, akihez eljut a díj!

1. Miről szólt az első írásod/történeted/novellád, és mikor írtad?
  Fogós kérdés, ugyanis kiskoromban is sok történetet kreáltam (először anyukámmal, majd egyedül), de ezek "megalkotása" javarészt fejben történt... Talán az első, amit le is írtam, egy novella volt. Igazából a suliba kellett írnunk még alsó tagozatban egy fogalmazást megadott szavakból, és én a koromhoz képest (talán 3. osztályos lehettem) egész hosszú kis fantasy sztorit hoztam ki belőlük. A pontos történetre már nem emlékszem sajnos, de a főszereplő egy messzi ország hercege volt, és az ő hűséges pegazusa, akik kalandjaik során sok különféle lénynek (törpéknek, tündéreknek, griffeknek) segítettek. A végén talán megbékítettek egy haragos sárkányt is. Meseszerű volt, de hát egy nyolc évestől mit is vár az ember? :) Kár, hogy elveszett a füzet, amibe írtam... :/

2. Milyen érzések töltöttek el, amikor megírtad és közzétetted az első fejezetet/bejegyzést a blogodon?
    Írás közben eleinte mérhetetlen elégedetlenséget éreztem, majd amikor elérte a végleges formáját, büszke voltam magamra, hogy megcsináltam. Persze nem egy világmegváltó írás, mégis boldogsággal töltött el, hogy én alkottam. Amikor pedig megosztottam a blogon... rettenetesen izgultam, mert féltem a reakcióktól, ezzel együtt viszont örültem is, hogy végre volt merszem elkezdeni a blogot, amit már olyan rég elterveztem.

3. Ki írta az első kommentet a blogodhoz, és mi volt az? Mire gondoltál, amikor elolvastad?
    Az első kommentelőm Sophia S. Argent volt, aki a következő szavakat intézte hozzám:
"Szia! :) 
A prológus minden egyes sorát kétszer is elolvastam, mert nem tudtam betelni a fogalmazásoddal. Nagy rajongója van a sorozatnak, és biztos vagyok benne, hogy a te történetedet is imádni fogom. A sztori érdekesen hangzik, a fogalmazásod alapos és igényes. Két dolgot már biztosan tudok: 1. Én vagyok az első feliratkozód, 2. Kíváncsian várom az 1. fejezetet! :)
- Sophia"
  Mikor elolvastam, legszívesebben repestem volna az örömtől - de sajnos rájöttem, hogy nem tudok repülni. :( Mindenesetre, eszméletlenül örültem neki, ahogy utána a többi hozzászólásnak, véleménynek is! :) Annyira fantasztikusak vagytok <3

4. Mi ihlette a történetedet? Honnan jött a blogod alapötlete?
    Mivel imádtam, és még jelenleg is imádom Az Éhezők Viadalát, a nagy rajongás hevében elkezdtem történeteken gondolkodni. Nem szánt szándékkal, hogy "na, akkor ebből majd blogregény lesz", csak mindig szerettem különböző sztorikon agyalni. Az alapötletet viszont Daniela karakterének kitalálása adta meg: először ugyanis a Második Nagy Mészárlást szerettem volna megírni Maysilee Donner szemszögéből, de elakadtam az írásban, és elkezdtem kreálni egy saját karaktert. Megszületett Dana, majd köré elkezdett épülni egy történet, ami aztán érlelődött-formálódott, és 2014 óta rengeteg újabb ötlettel gazdagodott, és gazdagodik még most is.

5. Mit jelent számodra az írás?
    Az írás számomra az a tevékenység, amiben a saját lényem lehető összes énjét ki tudom fejezni különböző történetekben. Valóra tudom váltani a legdrágább álmaimat, létre tudok hozni egy saját világot. Mert bár realista típusnak tartom magam, nekem is vannak féltve őrzött vágyaim, néha szeretek álmodozni, és mint már többször is említettem, mindig is imádtam történeteket kitalálni. Ha éppen nem beszélgetek valakivel, vagy nem az iskolapadban ülök, folyamatosan kattog az agyam, ezer meg egy általam kreált jelenet játszódik le a fejemben minden pillanatban. Ezeket pedig élvezet papírra vetni.

Ölel mindenkit, Thea Quincey

2 megjegyzés:

  1. Szia Thea!
    Juj, nagyon gratulálok a díjakhoz, megérdemelted Őket! :) Az ötödik kérdésre adott válaszod pedig igazán megfogott, szépen megfogalmaztad, és én is valami ilyesmit érzek :D
    Még egyszer gratulálok, de figyelmeztetlek, nem tudom mit csinálok Veled, ha nem lesz hamarosan folytatása a történetnek!
    Ölel, Bogi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Bogi!
      Köszönöm szépen! :) Örülök, hogy te is magadra ismertél, szerintem ezzel sokan így vannak még itt, a Bloggeren, és mind elmondhatjuk, hogy írni, alkotni csodálatos érzés. :)
      A folytatással pedig igyekszem! :D

      Ölel, Thea

      Törlés